نشانه های استرس روانی.

1. خلق و خوی افسرده.

عمدتاً به صورت کم خلقی مشخص و مداوم، افسردگی و بدبینی ظاهر می شود. سبک ها ناخوشند، بدون احساس خوشبختی و علاقه شان کم می شود، سنگین ها بدبخت، بدبین و ناامیدند. خلق و خوی افسرده بیماران معمولی در صبح و عصر تغییرات جزئی ریتم دارد و اگر به طور موثر حل نشود، خودکشی آسان است.

2. ریزش شدید مو.

ریزش مو خود یک متابولیسم فیزیولوژیکی طبیعی است. در شرایط عادی، روزانه 20 تا 100 تار مو از دست می‌رود. افراد تحت استرس رشد موهای خود را متوقف می کنند، پس از 8 هفته، تعداد ریزش مو بسیار بیشتر از حد معمول است. در موارد شدید، پوست سر در معرض قرار می گیرد. ماینوکسیدیل می تواند برای تحریک فولیکول های مو برای تقویت رشد مو استفاده شود.

3. همچنان سردرد داشته باشید.

فشار می‌تواند باعث ایجاد ناراحتی در ماهیچه‌های پوست سر، صورت و گردن با احساس فشردن در دو طرف شقیقه‌ها شود، مانند یک نوار لاستیکی ضخیم که روی سر سفت می‌شود.

4 خونریزی لثه.

اگر به طور ناگهانی متوجه التهاب لثه شدید، هنگامی که دندان های خود را مسواک می زنید و لثه هایتان درد می کند یا خونریزی می کند، لطفاً به علت استرس اخیر خود توجه کنید.

5. نمی توانم بخوابم.

این پاسخی به استرس رفتاری است. اول از همه، بی خوابی، مهم نیست که چگونه بخوابید، نمی توانید بخوابید، ذهن شما در حال فکر کردن است، انگار به چیزی فکر می کنید، نمی توانید بخوابید، و سپس خوابتان نمی برد. نمی خواهم چیزی بخورم، در نتیجه بی اشتهایی ایجاد می شود.

چگونه استرس روانی را مدیریت کنیم.

1. درمان علامتی.

به خصوص زمانی که فشار روانی زیاد است، باید دلایل را با دقت تجزیه و تحلیل کنید، توجه خود را به طور فعال منحرف کنید و زیاد به فشار روانی توجه نکنید. می توانید کارهایی را انجام دهید که به آنها علاقه دارید یا می توانید کارهایی انجام دهید. دوست دارید. به عنوان مثال خرید، تماشای فیلم، خوردن غذاهای خوشمزه، دور هم جمع شدن با دوستان و... این روش ها می توانند فشار روانی را به طور موثری کاهش دهند.

2. فعالانه ارتباط برقرار کنید.

به خصوص یاد بگیرید که با خانواده، دوستان، همکلاسی ها، همکاران و غیره به خوبی ارتباط برقرار کنید، استرس روانی خود را به دوستان خوب خود بگویید، در مورد موضوعات شخصی با خانواده خود صحبت کنید و چیزهای سرکوب شده خود را تخلیه کنید. در قلب من، شدیدتر افسردگی، فروپاشی ناگهانی در روز آخر.

3. ورزش مناسب.

ترکیب زندگی منظم، زود به رختخواب رفتن و زود بیدار شدن، کار و استراحت تاثیر خوبی در از بین بردن استرس روحی دارد، به خصوص در زندگی فعلی فشار نسبتا بالا و ریتم نسبتا سریع است. شما نباید بیش از حد عصبی و مضطرب باشید. باید کمی مرخصی بگیری می توانید یوگا، دویدن، بدمینتون و تنیس روی میز انجام دهید. این تمرینات هوازی می تواند به طور موثر استرس روانی را کاهش دهد.

پنجشنبه 30 دی 1400
بؤلوملر :